Backup online, Backup w Chmurze

Backup w chmurze.

Backup online jest usługą polegającą na przechowywaniu wartościowych czasami bezcennych danych poza siedzibą firmy.

Przechowywanie w odrębnej lokalizacji danych elektronicznych znacznie wpływa na podniesienie bezpieczeństwa firmy przed ich utratą i gwarantuje ciągłość w dostępie do danych na wypadek nieprzewidzianych, losowych sytuacji awaryjnych jak uszkodzenia sprzętu, uszkodzenia lub utraty danych, zalania, pożaru lub innych klęsk, w wyniku których Organizacja traci dost?p do danych znajdujących się we własnej siedzibie, dane, które wcześniej regularnie podlegały zabezpieczaniu dzięki backupowi w chmurze, bezpiecznie są przechowywane w odrębnej lokalizacji i są dostępne w każdym momencie. W takich sytuacjach dostęp do zabezpieczanych krytycznych danych gwarantuje możliwość kontynuacji prowadzenia działalności Organizacji.
Dzięki w pełni zautomatyzowanemu procesowi zabezpieczenia danych, klient nie jest obciążony utrzymywaniem własnego systemu backupu i pilnowania jego prawidłowego działania.
Usługa backupu online nadaje się do zabezpieczenia danych z laptopów, komputerów jak i serwerów.

Firma Komed wdrażając usługę backupu online zapewnia:

Organizacja procesu automatycznego zabezpieczania danych.

  • przygotowanie całego procesu począwszy od oszacowania ilości danych wraz z instalacją oprogramowania

Przechowywanie danych.

  • Do przechowywania danych Klienta, wykorzystywane będą między innymi wysokiej klasy macierze pamięci masowej SYMMETRIX DMX firmy EMC, pracujące w pełnym mirroringu w pomieszczeniach o kontrolowanym dostępie, w budynku z monitoringiem wizyjnym i całodobową ochroną, klimatyzacją oraz gwarantowanym zasilaniem (agregat prądotwórczy, UPS, dwie niezależne miejskie linie zasilania).

Wsparcie Klienta.

  • wsparcie klienta w przypadku rekonfiguracji procesu backupu

Monitoring.

  • administracja zasobami wykorzystywanymi do świadczenia usługi

Tworzenie backup setu.

  • na żądanie klienta wprowadzenie danych z backupu na nośnik i dostarczenie ich do klienta

Do realizacji zautomatyzowanego procesu backupu wykorzystywane jest oprogramowanie firmy IBM.
IBM Tivoli Storage Manager (TSM) to oprogramowanie klasy Enterprise opracowane jako scentralizowane środowisko do tworzenia kopii zapasowych.
Tivoli Storage Manager centralizuje sterowanie i administrację procesem odtwarzania oraz ochrony danych, co ułatwia przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa.
Produkt pozwala na szyfrowanie wysyłanych danych co zapewnia im dodatkowe bezpieczeństwo. Cała transmisja pomiędzy Klientem a serwerem jest szyfrowana za pomocą protokołu SSL.
Oprogramowanie Tivoli Storage Manager posiada szereg rozszerzeń, które w łatwy sposób pomagają chronić dane aplikacji, są to m.in.:
IBM Tivoli Storage Manager for Mail – pozwala ochraniać serwery pocztowe IBM Lotus Domino i Microsoft Exchange,
IBM Tivoli Storage Manager for Databases – pozwala ochraniać bazy danych Oracle i Microsoft SQL (baza DB2 posiada wbudowany mechanizm pozwalający jej komunikować się z serwerem TSM).